Nasiona chia i ich wpływ na zdrowie

Uważa się, że nasiona chia pochodzą z Ameryki Środkowej, gdzie były podstawą starożytnej diety Azteków. Zyskały uznanie jako doskonałe źródło kwasów tłuszczowych omega-3. Są również doskonałym źródłem błonnika, oraz zawierają białko i minerały, w tym żelazo, wapń, magnez i cynk.

Prostota
Jedną z największych zalet nasion chia jest to, że można je łatwo włączyć do diety. Nie musisz ich mielić (jak na przykład nasiona lnu). Dobrze mieszają się z płynami i stanowią prosty, ale szybki dodatek składników odżywczych do różnych potraw. Jedna rzecz, na którą należy zwrócić uwagę, jest to, że najlepiej dodawać je do codziennej diety powoli, ponieważ zawierają dużo błonnika. Jeśli jednak zazwyczaj jesz go dużo, nic ci nie będzie.

Stany zapalne
Wszyscy wiemy, że stan zapalny jest ogólnie szkodliwy dla organizmu. Przewlekłe stany zapalne, często wywoływane przez niezdrowe nawyki żywieniowe i brak ruchu, mogą siać spustoszenie w organizmie. Nasiona chia mają działanie przeciwzapalne, a to oznacza, że dodanie ich do diety pomaga zwalczać raka i inne choroby, takie jak choroby serca.

Regulowanie poziomu cukru
Kolejną zaletą nasion chia jest to, że mogą stabilizować poziom cukru we krwi i poprawić wrażliwość na insulinę. Zmniejsza to ryzyko skoków poziomu cukru, które czasami występują po posiłkach. Jest to szczególnie pomocne dla diabetyków. Dodawaj nasiona chia do koktajli, dressingów i żywności, takiej jak płatki owsiane, a na dłuższą metę będzie to dla ciebie bardzo dobre.